Mir i svako dobro zelim.

Evo jednog generalnog odgovora onima koji su na moj negativan stav prema hadisima odgovorili sa citiranjem stavaka "pokoravajte se (ili slusajte) Allahu i pokoravajte se poslaniku" i sa tvrdnjom da pored Allahovog trebamo slusati i pokoravati se i Poslanikovom govoru.

Kao prvo, nije dobro da donosenje sudova o ovome ide isuvise brzo jer je ovo ozbiljna tema i dilema kod cijeg je proucavanja potrebno biti u malo intenzivnijem kontaktu sa Kuranom (Kriterijem) kako bismo stekli uvidu Boziji Sud na ovu temu. Brzopleto potezanje jednog, dva ili nekoliko ajeta cesto puta zna odvesti na krivi put i krivo shvacanje. Kuran nije prosti zbir svojih nekoliko hiljada recenica nego je svaka od njih u jednom prisnom odnosu sa ostalima medjusobno se rasvjetljujuci, produbljujuci, objasnjavajuci i postavljajuci jedna drugu na njezino pravo mjesto. Dok studiranje njegovih recenica u izolaciji jednih od drugih vodi donosenju pogresnih zakljucaka. Dakle u obzir treba uzeti cjelinu objave. Sa Kuranom se ne smije zuriti, treba ga mnogo citati , temeljito proucavati, i dosta o njemu razmisljati.

U prvih nekoliko stavaka poglavlja broj 73 savjetovani smo da probdijemo noc-izuzev malog dijela(ili izuzev rijetko?) polovinu njezinu ili malo manje od toga ili malo vise od toga i da citamo Kuran. Ovi Boziji nalozi zanemareni su od velikog broja ljudi. Zbilja malo koga sam u zivotu sreo da Kuran drzi bozijom rijeci i da je ovaj nalog shvatio ozbiljno. Te stoga nije ni cudo da sada raspravljamo na ovu temu i da se iscudjavamo kada cujemo da hadis nema nikakve veze sa Bogom, vjerom i Poslanikom.

Kao prvo da ponovim, ja nisam protiv poslanika Muhameda. Naprotiv, ja se cvrsto zalazem za njegovo Ucenje I za postivanje I slijedjenje njegovog nauka. Medjutim mi moramo znati napraviti razliku izmedju onoga sto je Objava I onoga sto je obican ljudski Muhamedov govor. I moramo znati napraviti razliku izmedju onoga sto je on zaista naucavao I onoga sto mu je samo lazno pripisano.

Postivanje poslanika Muhameda ne sastoji se u prihvatanju hadisa kao vjerkog izvora, vec naprotiv u odbacivanju hadisa obzirom da su hadisi izreke koje su mu neopravdano pripisane, cesto puta ga vrijedjaju predstavljaju u izuzetno krivom svijetlu. Dakle hadisi su izreke I izvjestaji koje su ljudi napisali I za koje samo pogresno tvrde da pripadaju Poslaniku o cemu nema ama bas nikakva dokaza. Hadisi ne predstavljaju vjersko ucenje i pravac za koji se on zalagao-slicno onome sto mnoge stvari, rijeci I izreke koje se pripisuju Isusu nemaju veze sa isusom nego su mu pogresno prisane. Dakle postovanje prema bozijim izaslanicima djavo je uvijek znao iskoristiti da bi ogrnut plastom postivanja poslanika skrenuo ljude sa ispravna puta.

Neka mi oproste oni koji su ranije citali neke od mojih tekstova sto se ponavljam ali zbilja moram navesti dvije izreke koje ja stalno ponavljam I koje izuzetno odgovaraju ovoj temi:

Kit nije riba iako to vecina ljudi misli I Zemlja se okrece oko sunca iako je ocigledno suprotno.

Cijenim to sto zelite postivati poslanikov govor ali vam zamjeram vam sto Kuran ne drzite poslanikovim Govorom. To je velika pogreska . Kuran je pored toga sto je Boziji ujedno I poslanikov Govor. Preko 300 puta u Kuranu muhamedu je receno Kul/ Reci….a iza toga slijedi (bukvalno) Poslanikov govor- dakle nesto sto je sasvim sigurno Poslanik izgovorio I prenio ljudima I cemu su oni bili duzni da se pokore dakle jedan 100% - sto bi vi rekli -vjerodostojni hadis. Mnoge recenice nemaju ovu rijec kul reci na svome pocetku, ali svejedno predstavljaju direktni govor poslanika kao, recimo npr. 6/114 I 42/10 Interesantno vec ova dva ajeta nam daju jedan malo jasniji obris poslanikovog nauka

42:10 Ma u cemu se razilazili, pa presuda o tome pripada Bogu. To vam je Bog moj gospodar na njega se oslanjam I njemu se obracam

A kako nam to Bog daje presudu:

6:114 Pa zar da pored Boga trazim drugog sudiju, a on je taj koji vam je objavio knjigu detaljnu/podrobnu/izlozenu?

Dakle Poslanik nam presudjuje svojom Knjigom po kojoj mu je Bog naredio da sudi ljudima (vidi 5/48 I 4/105 itd)

Nadalje, pokusaji da se citiranjem Kurana opravda i dokaze obaveza slijedjenja knjiga hadisa je jedan neozbiljan pokusaj da se Kuranu pripise ono o cemu on I ne govori koristeci se pri tome time ajetima koji nisu dovoljno precizirani(mutashabih-nalikujuci, dvosmisleni,itd) pri cemu se insistira da se da takvim ajetima dadne jedno tradicionalno, hadisima indoktrinirano tumacenje I razumijevanje ovih ajeta, UMJESTO da se ti ajeti razumijevaju u skladu sa muhkamaat ( cvrstim, preciznim, nedvosmislenim ajetima) koji predstavljaju ummul kitab bazu, osnovu, matricu Knjige(Kuran 3:7). Poznata je to stvar I davno prokazana u Kuranu- da oni u cijim je srcima skretanje slijede mutashabih/dvosmislene/nalikujuce ajete trazeci smutnju, trazeci njihovo tumacenje, a da ne zna njihovo tumacenje osim Bog. Dakle samo Bog je nadlezan da objasni ajete svoje(75/19), a ne da se njima pridaju znacenja iz ljudskih Knjiga koja navodno vode porijeklo od Poslanika I da se onda ovi ajeti koji nisu baza knjige tretiraju kao baza Knjige. Baza /osnova/matrica/prototip Knjige su samo muhkamaat ajeti.(3/7)

Sasvim jasno se da razaznati iz citanja Kurana da je jedina objava od Boga data Muhamedu da je dostavi ljudima sadrzana u Kuranu. I Ajeti pokoravaj se poslaniku I pokoravaj se Bogu moraju se gledati u svjetlu ovih ajeta, a ne pokusavati dati im tumacenje u skladu sa knjigama koje su pisali ljudi(zbirke hadisa itd.).

Kuranski nalozi pokoravajte se Bogu i pokoravajte se Poslaniku ne znace da je Bog predstavljen Kuranom, a Poslanik hadisom. Nigdje se u Kuranu ne spominju nikakvi hadisi, niti sunnet, ili praksa Muhameda pored Kurana- pa prema tome ovo ne moze I ne smije biti tako shvaceno. Naredjenje da se uz Boga pokoravamo Poslaniku predstavlja naredbu pokoravanja samo Kuranu odnosano Bogu kao njegovom autoru I Poslaniku kao njegovom donosiocu. Poslanik je sudio po Kuranu, trazio uputu za sebe I za ljude u Kuranu, upucivao ljude Kuranom, pozivao ljude njegovim propisima I principima, proucavao samo Kuran ( a ne I hadis. Kako to samo apsurdno zvuci zar ne? Mi znamo iz Kurana, a pise I u hadisima da je poslanik znao provoditi noci citajuci Kuran . A zamislite sada da poslanik uzme knjigu hadisa I proucava jeJ ) Dakle poziv da se pokoravamo poslaniku znaci isto sto I poziv da se pokoravamo Bogu o tome svjedoci I ajet 4:82 (koji se uvijek nekako pogresno navodi kao argument u korist hadisa??)

"Ko se pokori poslaniku pa taj se upravo pokorio Bogu"

Necu sada ulaziti sada dublje u jezicka pitanja, ali cu ipak samo kratko napomenuti da "Wa" koje se kod nas uvijek prevodi sa "I" ne mora uvijek znaciti "I" odnosno ne mora znaciti da su dvije rijeci izmedju kojih se ono nalazi dva potpuno razlicita entiteta(pojavu ovoga imamo I u nasem jeziku, a pogotovo u arapskom gdje Wa ima I brojna druga znacenja-ono mozer znaciti I "a" I "kroz"(dakle "pokoravaj se bogu kroz poslanika"), moze predstavljati naglasak ili klarifikaciju prvog pojma drugim pojmom itd itd.. Brojni su primjeri iz Kurana gdje se sasvim jasno vidi da ukoliko se wa nalazi izmedju dva pojma da to ne mora znaciti da su ta dva pojma dva potpuno razlicita entiteta. Da pojasnim.

Evo dva jednog primjera gdje se spominju I bog I poslanik - jedan uz drugog- ali je njihova poruka samo jedna jedina a ne neke dvije odvojene poruke-jedna od Boga, a druga od poslanika.

Dakle, da je pokoravanje poslaniku i pokoravanje Allahu jedna te ista stvar svjedoce i sljedeci ajeti:
“Obznana od ****Boga i Poslanika**** onim musricima sa kojima imate ugovor:-putujte po svijetu cetiri mjeseca,a znajte da doista allahu necete umaci i da ce doista allah poniziti nevjernike-” . (9:1-2)

Moze se vrlo lako uociti da se i ovdje Bog i njegov poslanik spominju zajedno, ali ipak postoji SAMO JEDNA jedina “obznana”- od Boga I poslanika - ona u Kuranu, a ne dvije obznane - jedna od Boga u Kuranu , a druga od poslanika u hadisu.
Evo i ovaj ajet govori o tome:
9/3. I proglas od ***Boga i Njegova Poslanika*** ljudima na dan veceg hadza: "**Bog i Njegov Poslanik** ne priznaju mnogobosce." Pa ako se pokajete, to je za vas bolje; a ako se okrenete, znajte da Allahu necete umaci! A nevjernike obraduj kaznom nesnosnom!

Dakle receno je "proglas od Boga i Njegovog poslanika", ali je iz ajeta sasvim jasno da je to SAMO JEDAN te isti proglas-od Boga -koji je AUTOR proglasa i od poslanika koji je DONOSIOC proglasa ljudima, jer Allah ne objavljuje svoj proglas SVIM ljudima direktno, nego kroz Poslanika - kojemu objavljuje Kuran.
Ovo isto vazi i za veliki broj drugih ajeta u kojima se poslanik i Bog pominju zajedno, jer (kako se vidi iz mnogobrojnih ajeta) Poslanik nije nista drugo bio duzan osim da dostavi Kuran:


"... a Poslanik je jedino duzan da jasno dostavi/obznani." 24/54.

 

Dakle pokornost Bogu i pokornost Poslaniku su jedna te ista pokornost- jer Poslanik je ljudima kazivao Kuran, cijeli Kuran je Poslanikov Govor.:

65/10-11
..zato se bojte Allaha. o vi koji ste razumom obdareni, vi koji vjerujete! Allah vam je vec poslao opomenu. Poslanika, ***koji vam Bozije ajete jasne kazuje***, da bi iz tmina na svjetlo izveo one koji vjeruju i dobra djela cine.

(dakle u gornjem ajetu jasno vidimo sta je to "Poslanikov govor" I nasta se odnosi pogresno shvaceni ajet "On ne govori po hiru svom.To je samo objava/nadahnuce koja se nadahnjuje")
6/19. ... a meni se ovaj Kuran objavljuje da **njime** vas i one do kojih on dopre opominjem.
50/45. Mi dobro znamo sto oni govore; ti ih ne mozes prisiliti, nego PODSJETI KURANOM onoga koji se prijetnje Moje boji!

3/79. Nezamislivo je da covjek kome Allah da Knjigu i znanje i vjerovjesnistvo – poslije rekne ljudima: "Klanjajte se meni, a ne Allahu!" – nego: "Budite Bozji jer vi KNJIGU znate i nju proucavate!"(Korkut)

 

27/91. Ja sam SAMO primio zapovijest da se klanjam Gospodaru ovoga grada, koji je On ucinio svetim – a njemu sve pripada – i naredjeno mi je da budem poslusan
27/92. i da KUR`AN kazujem; onaj ko bude isao pravim putem, na pravom putu je za svoje dobro; a onome ko je u zabludi; ti reci: "Ja samo opominjem."


Dakle govor poslanika -to je Kuran -sve drugo je ljudski govor prema kome niko nema nikakvu obavezu. Naravno postojala je obaveza postrivanja nejgovog suda I ljudskog govora kao vodje vjernika I vodje naroda ali ne nikako kao neki nepogresivi I Bogom propisani vjerski izvor koji dopunjava I pojasnjava Kuran- necim drugim izvan Kurana samog.

Sva objasnjenja su unutar Kurana:
16/89
...Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objasnjenje za sve i kao uputu i milost i radosnu vijest za one koji jedino u Njega vjeruju.

Funkcija poslanika je samo da dostavi:
"... a Poslanik je jedino duzan da jasno obznani." 24/54
Funkcija poslanika je samo da obraduje i opomene:

"Mi saljemo poslanike samo zato da donose radosne vijesti i da opominju..." 6/48.

 

Toliko za sada od mene, nastavak slijedi.

p.s. Sto se tice argumenata u stilu "Ali nema ovo u Kuranu, ili "Kako bismo onda znali to I to" , to nikako ne moze biti kontraargument , jer se tu u biti radi samo o nasem vlastitom nepoznavanju Kurana, a ne o tome da Kuran nesto ne sadrzi ili ne objasnjava. Dakle ako mi nesto ne vidimo ili ne nalazimo onda je do nas. Moguce je da nekada trazimo ono cega doista I nema u Kuranu dakle ono sto mi mislimo da bi trebalo tamo biti, a sto nam Bog nije nio propisao niti zelio propisati. Npr ako mi ne nalazimo u Kuranu "sta se uci na cetvrtom rekatu podne namaza" to ne znaci da Kuran nije objasnjenje za svaku stvar, nego to samo I jedino znaci da ta stvar koju trazimo Ili uopste nije propisana od Boga ili da je ostavljena nama na prosudjivanje pri cemu cemo se voditi generalnim principima Kurana.

 

Selam, do vidjenja…..ako Bog da